Wat is het verschil tussen levering en transport van energie?

Met transport wordt het gebruik van het energietransportnetwerk (de kabels, de buizen en de aansluiting) bedoeld. Met levering wordt de inkoop en verkoop van energie bedoeld. Het transport wordt verzorgd door de netbeheerder en de levering wordt verzorgd door uw...

Waarom kan NieuweStroom zo goedkoop aanbieden?

Wij kopen elke dag precies de energie in die onze klanten nodig hebben. U betaalt dus niet voor het risico van prijsschommelingen en de kosten van de voorfinanciering van langlopende inkoopcontracten. NieuweStroom heeft een kleine organisatie, een hoge automatisering...

Hoe koppelt NieuweStroom mijn verbruik aan de handelsbeursprijzen?

Met uw toestemming kunnen wij uw verbruik via de slimme meter uitlezen. Uw daadwerkelijke verbruik (elk uur voor stroom en elke dag voor gas) koppelen wij aan de op dat moment geldende handelsbeursprijzen. Via uw eigen webpagina kunt u uw verbruik en de actuele...

Ik ben mijn wachtwoord vergeten. Kan ik deze opnieuw aanvragen?

Ja, u kunt uw wachtwoord opnieuw aanvragen via onze website, met het email adres waarmee u zich indertijd heeft aangemeld. In verband met privacy redenen communiceren een wachtwoord eenmalig en onze klantenservice kan uw wachtwoord niet voor u wijzigen.

Hoe wordt mijn voorschot bepaald?

Je betaalt een voorschot voor de komende maand. Dit voorschot gebruiken wij om in die maand dagelijks je energie in te kopen. We proberen je voorschot steeds zo dicht mogelijk bij de werkelijkheid te laten aansluiten. Zo beperken we risico’s voor jou als klant (hoge...