Waarom heb ik een slimme meter nodig?

De inkoopprijs van stroom varieert per uur en is afhankelijk van vraag en aanbod in de markt. Om gebruik te kunnen maken van variabele prijzen per uur heeft u een slimme meter nodig waarmee wij uw verbruik per uur kunnen uitlezen en dit verbruik kunnen koppelen aan de...

Wat is een slimme meter?

Slimme meters vervangen de huidige meters voor elektriciteit en gas. Deze digitale meter meet net als de traditionele meter het energieverbruik in uw huis. Het grote verschil is dat de slimme meter meterstanden automatisch doorstuurt naar de netbeheerder. U hoeft dus...

Wanneer ontvang ik mijn jaarafrekening?

Energiescan – Kan ik een verbruiksoverzicht ontvangen ten behoeve van mijn energiescan? Voor een energiescan wordt vaak om uw jaarverbruik gevraagd. Indien u graag een verbruiksoverzicht wilt ontvangen van 2017, kun deze opvragen via ons contactformulier. Uw...

Wat is de betalingstermijn van jullie nota’s?

De betalingstermijn van onze nota’s is 7 dagen. Bij niet tijdige betaling van een nota wordt u twee maal gratis herinnerd aan tijdige betaling van de openstaande nota. Daarna wordt een aanmaning gezonden. Indien de betreffende nota een Eindafrekening is, dan worden...

Kan ik mijn verbruiksdetails ook downloaden?

Ja, dat kan. Door in te loggen op www.nieuwestroom.nl/mijn-nieuwestroom kunt u uw verbruik inzien per maand, per dag en per uur. U kunt deze details eenvoudig downloaden als csv bestand. U kunt dit bestand vervolgens eenvoudig inlezen in bijvoorbeeld Excel of een...