Kan ik ook mijn opgewekte GvO’s aanbieden aan NieuweStroom?

Nee, wij zijn geen handelaar in GvO’s en kopen slechts de GvO’s in die wij nodig hebben voor de levering aan onze klanten die kiezen voor groene stroom. Als producent van groene stroom kiest u bij het aanmelden welke handelaar uw verkregen certificaten ontvangt. Deze...

Kan ik ook zelf opgewekte energie terugleveren aan het net?

Ja, via NieuweStroom heeft u ook de mogelijkheid zelfopgewekte energie terug te leveren aan het net. U ontvangt dan altijd de EPEX(APX)-prijs voor uw teruglevering in het uur van teruglevering. Vaak ontvangt u daarom bij zonnepanelen overdag meer geld voor uw...

Hoe kan ik mijn meterstanden doorgeven?

Indien wij uw meterstand bij u opvragen ontvangt u hiervoor een email met daarin een linkje waarmee u uw meterstand aan ons kunt doorgeven. Wilt u graag uw meterstand doorgeven maar u heeft geen email van ons ontvangen, stuur dan uw meterstand samen met de opnamedatum...

Wat wordt van mij verwacht tijdens de plaatsing van de slimme meter?

Het installatiebedrijf maakt altijd een afspraak met u voor de vervanging van uw oude meter. Tijdens de werkzaamheden dient u zelf aanwezig te zijn en dient u de monteur toegang te bieden tot de meters. Ook wordt de levering van gas en elektriciteit standaard enige...

Hoe vraag ik een slimme meter aan?

Je kunt de slimme meter aanvragen via je netbeheerder. Voor de exacte werkwijze verwijzen we naar je netbeheerder, omdat de aanvraag bij elke netbeheerder kan verschillen. Liander – Slimme meter zelf aanvragen | Liander Enexis – Slimme meter aanvragen |...